Årets första 'turné'


Ett stort nöje för oss båda är att åka runt i omgivningarna, lite av nyfikenhet och ganska mycket för att jag vill hitta motiv för kameran. Fick en bra bok av äldsta dottern som handlade om just utflyktsmål i Dalarna. Intressant, så idag skulle vi leta reda på en koja bara ca 3 mil hemifrån, men infon i boken var dålig, texten visade på norr om Bjursås och markeringen på kartan söder om. Så då fortsatte vi mot Finngärdets fäbodar, nästan i Gästrikland, dit vi var på släktfika i somras och ja, vi hittade tillbaka.  Sedan fortsatte vi mot Bingsjö och stannade till vid Gravsjön för att beskåda den gamla SÅÅÅGEN som renoverats med hjälp av bidrag, både från stat, kommun, företagare och privatpersoner. Och mycket ideellt arbete förstås! Den brusande forsen var inte fy skam den heller!

Kan tillägga att vädret var helt underbart, lite svala vindar men SOL! Fikakorgen hade vi med också.

Den tredje bilden visar dagens motionstrappa - phu så dryg den var! Den var mera brant än den verkar på bilden och dessutom var stegen alldeles för höga men jag kom både upp och ner.
Det var fortfarande is på sjön, annars hade jag kanske doppat mig för det hade väl varit enda chansen för LIF att ta hem segern idag. Nu är det 3-1 i matcher till Mora så det ser mörkt ut.
Leksands IF har kanske tänkt som jag och agerat sparsamt i år så att den här SHL-säsongen har rätat upp ekonomin för föreningen och att de kan återgå till allsvenskan för att bygga för SHL till 2019.





26/100


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!