Snart sex månader sedan

jag sist skrev här på bloggen. Det har sina randiga och rutiga skäl, ett var förstås Konst vid Rättviken som måste vara på plats ett visst datum. Tyvärr så blev årets utställning vandaliserad och jag tappade sugen på att fortsätta, men det var då det!
Sedan flyttade vi ut till sommarstugan till Kristi Himmelsfärdshelgen och där blev vi kvar i tre månader, ända till 28 augusti. Då var det dags att återvända till civilisationen, R skulle få en ny höftled, det var lite andra läkarbesök osv....
Nu är vi här, operationen är gjord och till helgen blir det marknad. Hoppas att jag hinner plocka lite mer svamp, det borde finnas trattisar ännu. Det har inte varit mycket till frost hittills och det har kommit massor med regn ett par dagar.
Förresten, jag KonMari'ar, det ser jäkligt snyggt ut i min garderob numera. Allt noggrant ihopvikt och stående. Och jag har slängt massor, oh förlåt, inte bara slängt! Nej tackat först för nyttan och glädjen jag haft av 'trasan' och skickat välgångsönskningar till nya ägaren. Hihi
Ikväll har vi kollat hockey (från soffan numera) Leksand mot Vita Hästen - fy f@n! Vita hästen vann i förlängningen, ganska rättvist, men ändå......

Det blir inte mycket fotande, men jag kunde bara inte strunta i de vackra höstfärgerna utanför Missionskyrkan häromdagen.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!